WebDev

Työkalut: JavaScript, HTML, CSS

WebDev vastaa nettisivujen tekemisestä PSIL:llä. Nettisivuja tehdään yleensä muita projekteja varten. Web-Devin voi siis mieltää ikään kuin muiden tiimien tukijana.

Media

Työkalut: Blender, Inkscape, Gimp, ja Krita

Media tuottaa grafiikkaa, audiota ja tekee lisäksi UI-suunnittelua. Työtehtävänsä Media saa suurimmilta osin muilta projekteilta. Myös PSIL:in asiakkaat voivat tilata Medialta.

SoMe

Työkalut: Wordpress, HTML, Squarespace

SoMe-tiimi markkinoi ja lisää tietoisuutta Päivölän matematiikkalinjasta, päivittää PSILin ja matematiikkalinjan sivuja, huolehtii PSILin ja matematiikkalinjan sosiaalisista medioista, kuten Instagramista, ja kirjoittaa blogia matematiikkalinjalinjan merkittävistä tapahtumista.

Shakkikamera

syksy 2015 –

Työkalut: Java, C, HTML / JavaScript / CSS, NodeJS, WebSocket-protokolla

Shakkikamera on tietokoneohjelma, joka pystyy seuraamaan shakkipeliä shakkilaudan yläpuolella olevan kameran avulla. Shakkikameraa voidaan käyttää esimerkiksi shakkikilpailuissa shakkipelien automaattista tallennusta ja internetiin lähettämistä varten

Visuality

syksy 2015 –

Työkalut: Unity

Visuality on ilmainen rytmipeli mobiilille. Tehtävä on kuljettaa peliobjekti musiikin tahtiin liikkuvista palikoista koostuvan kentän läpi.

Projekti aloitettu syksyllä 2015 ja projektin kehittäminen aloitettu uudestaan vuonna 2020.

Sukellusvenepeli

syksy 2016 -

Työkalut: Godot, C++

Sukellusvenepeli on tietokoneella pelattava joukkuepeli, jossa on tarkoitus realistisesti liikkuvaa sukellusvenettä ohjaamalla saavuttaa erilaisia strategisia tavoitteita. Esimerkiksi laivan upottaminen kiinni jäämättä.

JES

kevät 2021 -

Työkalut: C++, JavaScript

JES on nettiselaimessa toimiva nopeavauhtinen tasohyppelypeli. Pelissä edetään suorittamalla tasoja ja tehtäviä ja sitä voi pelata useampi pelaaja samaan aikaan. Pelissä on käytetty itsetehtyä grafiikkaa ja musiikkia.

Joulukalenteri

kevät 2020

Joulukalenteri2020 on netissä julkaistu Joulukalenteri, jonka luukkujen sisältä löytyy matematiika, fysiikan, kemian ja tietotekniikan tehtäviä ja lyhyt jouluinen tarina. Joulukalenteri2020:n tarkoitus on mainostaa matematiikkalinjaa ja antaa lukijoille tarkempi kuva opiskelijoiden jokapäiväisestä elämästä.

Joulukalenteri2020 on tehty yhteistyössä SoMen, WebDevin, Median sekä muiden tiimien jäsenten kanssa.

Terveydeksi

syksy 2015 – kevät 2016

Työkalut: JavaScript, CSS, HTML

Terveydeksi -sovellus on demo, jonka tarkoituksena on toimia pitkäaikaissairaan lapsen terveyttä koskevana päiväkirjana. Sovellukseen kerätään tietoa käyttäjän sairaudesta ja terveydentilasta. Kerättyä tietoa voidaan sitten näyttää lääkärille tai tutkia muuten jälkikäteen. Demon perusideaa voisi soveltaa vastaaviin asioihin, joissa halutaan kerätä tietoa pidemmältä aikaväliltä.

Aikaan saadussa demossa aikuinen, kuten lapsen huoltaja, määrittää sovellukseen kysymyksiä, joihin lapsi itse vastaa. Esimerkiksi voitaisiin kysyä: Oletko ollut kuumeinen? Kuinka väsyneeksi tunnet itsesi? Lapsi vastaa kysymyksiin päivittäin ja saa palkinnon tästä. Hän saa palkinnoksi palapelin palan, joka motivoi lasta keräämään tietoja terveydestään seuraavanakin päivänä. Tämän avulla hän saa myös rutiinin jokapäiväiseen terveyden seurantaan.

Jatkuvan seurannan avulla voidaan huomata käyttäjän vastauksissa säännönmukaisuuksia ja nähdä huomattavat heilahdukset terveydentilassa. Vaikka sovellus on tarkoitettu pitkäaikaissairaiden terveyden seurantaan voi käyttäjä pitää päiväkirjaa haluamastaan asiasta.

IoT

kevät 2016

Työkalut: Python, Javascript

Projektissa käytetään nappiparistoilla toimivia pieniä laitteita, joista saa muun muassa lämpötiladataa. Tarkoituksena on lisätä aiemmin tehtyyn työhön lämpötilan seuraamista helpottavia graafeja. Sen lisäksi, että nodeja voi siirrellä käyttöliittymässä, niitä voi nykyään myös nimetä uudelleen ja filtteröidä.

Verkkokauppa

kevät 2016

Työkalut: Java, Javascript, AngularJS

PSIL:ltä tilattiin verkkokauppa. Verkkokaupasta tehtiin tilaajan tarpeisiin sopiva.

Risteytyspeli

kevät 2016

Työkalut: JavaScript, Python, HTML, Go

Opettaa pelaajalle klassista perinnöllisyyttä. Pelissä risteytetään lohikäärmeitä erilaisiin kilpailuihin ja haasteisiin sopiviksi.

Apinf

syksy 2016

Työkalut: Javascript, Python, Flask, Aurelia, SQL

Ryhmä tekee työkalua rajapintojen dokumentointiin. Työkalulla voidaan kuvailla, millaisia pyyntöjä rajapintaan voi lähettää. Ohjelmasta löytää live-demon täältä.